onsdag 1 september 2010

Nexa

För att kunna styra pumpen och lampan utan att behöva gå in i garaget så har vi trådlösa
strömbrytare från Nexa. Dessa kan även tidsstyras om man skulle vilja det.

Till pumpen använder jag Nexa fjärrströmbrytare 3500W som är IP44-klassad [LGDR-3500].


För lampan används den vanliga Nexa Fjärrströmbrytare [PB-3-VIT]. Det är denna fjärrkontroll som jag oftast använder för både pumpen och lampan, den är enkel och tålig. Jag har redan badat med den ;)

Om jag vill kan jag tidsstyra på och avslag på dessa med samma fjärr som jag använder för att tidsstyra utomhusbelysningen och viss inomhusbelysning. Fjärren jag använder och starkt rekommenderar är Nexa Trådlös digital fjärr, [TMT-502].




Skickat från en Sony Ericsson mobiltelefon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar